آکس چوب

مرجع تخصصی کابینت

آکس چوب

مرجع تخصصی کابینت

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۰۷
مرداد

کاشت گیاهان خوراکی در آشپزخانه ؛ گیاهان در هر قسمتی از خانه که باشند، زیبایی را میهمان همان فضا خواهند کرد حتی اگر در آشپزخانه باشند. آشپزخانه و کابینت های آن را به قلب و روح خانه، تعبیر کرده‌اند که نبض خانه در آن جریان دارد، بنابراین می‌توان با حضور گیاهان، زیبایی بیشتری در آشپزخانه به وجود آورد. خصوصا آنکه امروزه استفاده از گیاهان آپارتمانی در آشپزخانه به ویژه کاشت انواع سبزیجات در گلدان‌های کوچک بسیار متداول شده است و باعث می‌شود علاوه بر زیبایی، از عطر سبزی تازه در غذایتان نیز استفاده کنید. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم فوائد کاشت و استفاده از گیاهان خوراکی در آشپزخانه را برای شما شرح دهیم و همچنین به معرفی چند گیاه خوراکی که قابل نگهداری در گلدان و در آشپزخانه هستند، بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان همراه این مقاله باشید:

فوائد استفاده از سبزی‌‌ ارگانیک و کاشت گیاهان  در آشپزخانه

  • گیاهان باعث زیباتر شدن آشپزخانه می‌شوند.
  • گیاهان و سبزی‌های خانگی که در آشپزخانه پرورش داده می‌شوند، کاملا ارگانیک هستند و در پروسه‌ی رشد آن‌ها از کودهای شیمیایی استفاده نشده است، بنابراین سالم هستند و به سلامتی شما کمک می‌کنند.
  • سبزی‌های خانگی تمیز و بهداشتی هستند و نیاز نیست آن‌ها را با مواد شیمیایی و گندزدا ضدعفونی کنید.
  • استفاده از سبزی‌های تازه در کنار غذا و سالاد هر چند که مختصر و کم باشند، یکی دیگر از فوائد کاشت سبزی و گیاهان در آشپزخانه و گلدان‌های کوچک است.
  • فضای آشپزخانه با وجود گیاهان، رمانتیک و صمیمی‌تر شده و احساس طراوت بیشتری در آشپزخانه جریان می‌یابد.
  • گیاهان خاصیت تصفیه‌ کنندگی هوا دارند و هوای آشپزخانه را تصفیه و تمیز می‌کنند.
  • اگر از انواع گیاهان خوراکی در آشپزخانه استفاده کنید، می‌توانید از برگ‌های آن‌ها برای آشپزی نیز استفاده کنید و بدون ‌شک، وجود چند برگ تازه سبزی که خودتان کاشته‌اید و محصول آشپزخانه‌ی خودتان است، عطر و طعم بسیار تازه و خوشمزه‌ای به غذایتان خواهد بخشید.
  • امروزه استفاده از گیاهان مناسب آشپزخانه بسیار مناسب و ترند سال است، بنابراین با گذاشتن چند گلدان گیاه در آشپزخانه، علاوه بر زیبایی، منطبق بر مد روز عمل کرده‌اید.
  • گیاهان بوی غذا و مواد سرخ‌کردنی را از آشپزخانه‌ی شما می‌زدایند و عطر مطبوع خود را در فضای آشپزخانه پخش می‌کنند.
  • نگهداری از گیاهان لذت‌بخش است و شما را حین آشپزی سر ذوق می‌آورد.

 

انواع گیاهان خوراکی در آشپزخانه

  • رزماری

یکی از بهترین گیاهان خوراکی در آشپزخانه که نگهداری آن نیز چندان کار دشواری نیست، رزماری است. این گیاه طعم خوب و خوشمزه‌ای دارد و چند برگ کوچک آن، می‌تواند مانند یک ادویه‌ی خوش‌عطر و لذیذ، غذایتان را خوشمزه کند. رزماری در اکثر غذاها، انواع سوپ‌ها، مرغ و بسیاری خوراک‌ها کاربرد دارد و تنها کافی‌ است چند برگ کوچک و تازه از آن بکنید و درون غذایتان بیندازید و حتی در صورتی که کمی حوصله به خرج دهید می‌توانید رزماری‌های کاشته شده‌تان را پس از چیدن، خشک کنید.

رزماری به نور کافی نیاز دارد و بهتر است پشت پنجره بماند. رزماری شرایط خشک را می‌پسندد با این وجود نباید بگذارید خاکش کامل خشک شود. این گیاه را باید در فواصل منظم و قبل از آنکه خاک آن کاملا خشک شود، آبیاری کنید.

 

برای خواندن ادامه مقااله به لینک زیر مراجعه کنید

https://auxwood.com/blog/vegtable-in-kitchen/

  • آکس چوب
۰۷
مرداد
  • اگر یخچال‌تان بزرگ و جاگیر است:

یخچال‌های بزرگ مانند سایدبای‌ساید، اگرچه زیبا و شیک هستند، اما اگر جای مناسبی در آشپزخانه نداشته باشند، مانند یک غول بزرگ هستند که نه تنها زیبایی ندارند، بلکه باعث می‌شوند به طور کلی فضای آشپزخانه گرفته شود و نازیبا دیده شود.

به شما پیشنهاد می‌دهیم اگر یخچال سایدبای‌ساید بزرگی دارید، ( مانند انواع یخچال‌های ۳۲ فوت با بزرگتر که بسیار حجیم هستند و یا حتی هر مدل یخچال دیگری ) ‌یخچال را با محیط یکپارچه کنید. برای این کار، یخچال باید درون قابی از جنس کابینت قرار بگیرد. دراین صورت، بالا، کناره‌ها و به طور کلی اسکلت یخچال دیده نمی‌شود و فقط قسمت درب آن دیده می‌شود و در اصل، حجم بیشتر آن پوشیده می‌شود. این روش، علاوه بر زیبایی، بسیار متداول است و باعث می‌شود فضای آشپزخانه شیک و مدرن به نظر برسد.

قرار دادن یخچال درون قابی از جنس کابینت، مزیت دیگری نیز دارد و آن، استفاده‌ی بهینه از فضا استو باعث ایجاد یک آشپزخانه مدرن می شود.. با این کار، می‌توانید قسمت بالای یخچال را نیز کابینت کنید. این کابینت‌ها که به کابینت یخچالی معروف هستند، می‌توانند انبار کوچکی باشند تا وسایل و لوازم غیرضروری‌تان را درون آن‌ها قرار دهید. البته باید از قرار دادن اشیاء سنگین در درون بالای کابینت یخچال اجتناب کنید، زیرا ممکن است بر اثر فشار زیاد، کابینت خم شده و اصطلاحا شکم بیندازد و به سقف یخچال آسیب برساند.

 برای مشاهده ادامه مقاله به لینک زیر سر بزنید

https://auxwood.com/blog/%d8%ac%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d8%b1%d8%a7%d8%ac/

  • آکس چوب